frez ślimakowy

Pomocne wskazówki – produkcja przekładni ślimakowych z wykorzystaniem frezarki

Przekładnie ślimakowe są używane głównie do wysokich przełożeń, niskich prędkości i wysokich momentów obrotowych. W tego typu przekładniach ruch ślizgowy jest bardzo duży, dlatego właśnie już na etapie produkcji trzeba sprawdzić frez ślimakowy do kół zębatych i wszystkie jego możliwości.

Projektowanie – przekładnie i frezy ślimakowe

Podczas projektowania należy wziąć pod uwagę specyficzne właściwości, takie jak skuteczność lub samohamowanie, aby czerpać korzyści z tego typu przekładni. Materiały użyte w ślimaku i przekładni ślimakowej muszą być starannie skoordynowane. Natomiast szybki rzut oka na zalety maszyn CNC w porównaniu z maszynami konwencjonalnymi pokazuje idealnie, że w tej precyzji i koordynacji te pierwsze mogą być naprawdę pomocne.

Oprócz przekładni ślimakowych – frezarka do kół zębatych CNC pozwala tworzyć również i inne detale według specyfikacji klienta. Jeśli więc interesuje Cię frez ślimakowy do wielowypustów bądź jakikolwiek inny z podobnych podzespołów, szukaj producenta, który chętnie zaprojektuje w Twoim imieniu wszystkie niezbędne do tego parametry techniczne.

Przekładnie ślimakowe – poznaj je lepiej

Przekładnie ślimakowe są stosowane, gdy dwa wały są ustawione pod kątem 90° i wymagane jest wysokie przełożenie w jednym etapie. Przekładnie te zazwyczaj składają się z:

  • wału ślimakowego, który może być jedno- lub wielowątkowy,
  • koła ślimakowego, które jest napędzane przez wał ślimakowy.

Przekładnie ślimakowe pracują cicho dzięki samej niskiej prędkości wyjściowej. Są samohamowne przy wysokich przełożeniach. Przekładnie ślimakowe z reguły nie mogą być napędzane do tyłu, a ich dodatkowym atutem jest to, że wymagają bardzo mało miejsca.

Dobór materiałów na przekładnie ma ogromne znaczenie m.in. w celu minimalizacji zużycia. Możliwe zastosowania to m.in. wyrównanie paneli słonecznych lub w głównych napędach systemów podawania materiału. Przekładnie te są zwykle używane, gdy wymagane są wysokie przełożenia, zwarta konstrukcja i/lub duże średnice wału drążonego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *